Μόλις λύθηκαν όλες οι απορίες σου γύρω από τη Yoga (Καίει λίπος;)

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Η πανάρχαια αυτή πρακτική μέθοδος έκανε πρώτη φορά την εμφάνισή της στην Ινδία ως φιλοσοφικό σύστημα και συσχετίστηκε με την εσωτερική αναζήτηση, με ανώτερα επίπεδα συνείδησης ακόμα και με το μεταφυσικό.
Σήμερα εμφανίζεται ως ένα εργαλείο fitness-αντικαταθλιπτικό, υποσχόμενο ψυχική και σωματική υγεία, καλή διατήρηση των εσωτερικών οργάνων, ευλυγισία και ευκινησία, βελτίωση της κυκλοφορίας και φυσικά άψογο κορμί και δέρμα! Ποια όμως από όλα τα παραπάνω είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα;

H Yoga βοηθάει στην απώλεια βάρους;
Η αλήθεια είναι ότι όσοι έχετε στόχο να χάσετε το επιπλέον λίπος, το οποίο σας ενοχλεί και για αισθητικούς λόγους αλλά και για λόγους υγείας, μην περιμένετε να το πετύχετε μόνο με την yoga, καθώς εκτελώντας τις asanas ο ρυθμός της αναπνοής μας γίνεται πιο αργός, μας βοηθάει να χαλαρώσουμε, να αποβάλουμε το stress, να μειώσουμε τους καρδιακούς παλμούς με συνέπεια το σώμα να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, επιβραδύνοντας έτσι τον μεταβολικό μας ρυθμό.
Επίσης οι μύες με την yoga τεντώνουν αλλά δεν δυναμώνουν, συμβάλλοντας έτσι στην μη επιτάχυνση του μεταβολισμού. Έμμεσα όμως μπορεί να βοηθήσει στην απόκτηση ενός υγιούς βάρους, αφού βελτιώνει την ψυχική διάθεση, τον ύπνο και την πνευματική διαύγεια, περιορίζοντας την συναισθηματική υπερφαγία, δηλαδή την κατανάλωση, κυρίως, γλυκών για να μας ανεβάσουν την διάθεση.
Μπορεί η Υοga να μειώσει την πίεση;
Σαφώς! Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, τα άτομα που έκαναν την «ανατομική» εκδοχή της yoga- Lyengar Yoga- παρατήρησαν ότι μετά από τρεις μήνες τα επίπεδα της αρτηριακής τους πίεσης είχαν μειωθεί σημαντικά!
Ωφελεί η Yoga την σπονδυλική μας στήλη;
Βεβαίως, αφού οι κάμψεις, οι οποίες είναι συνηθισμένες σε πολλές ασάνες, έχουν ευεργετικά οφέλη για τη σπονδυλική στήλη, καθώς προκαλούν αυξημένη διάχυση πολλών θρεπτικών ουσιών στους σπονδύλους, σύμφωνα με μια έρευνα στην Ταϊβάν.
Μπορεί η Yoga να μας χαρίσει την αιωνιότητα;
Δυστυχώς όχι, αλλά μπορεί να επιβραδύνει την λειτουργία του βιολογικού μας ρολογιού, καθυστερώντας έτσι λίγο τη φθορά του χρόνου αφού έχει την ιδιότητα να αποβάλλει το άγχος από τον οργανισμό μας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας μάλιστα, μετά από μία ώρα yoga παρατηρείται άνοδος στο επίπεδο του νευροδιαβιβαστή GABA, του οποίου τα χαμηλά επίπεδα συνδέονται με άγχος και κατάθλιψη.
Ο εγκέφαλός μας οξυγονώνεται περισσότερο με την Yoga;
Όχι! Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι στο σώμα και στον εγκέφαλό μας εισέρχεται η ίδια ποσότητα οξυγόνου κάθε φορά, είτε αναπνέουμε αργά είτε γρήγορα. Ωστόσο, η yoga μας βοηθάει στη ρύθμιση τους μεταβολισμού του διοξειδίου του άνθρακα, καθώς με αργές αναπνοές «κρατάμε» μεγαλύτερη ποσότητα, οδηγώντας στην χαλάρωση, και με γρήγορες αναπνοές «κρατάμε» λιγότερη ποσότητα με αποτέλεσμα την εγρήγορση του οργανισμού μας.
Οι γιόγκι μπορούν να σταματήσουν την καρδιά τους;
\Αδύνατον! Σύμφωνα με μια έρευνα της Γαλλίδας καρδιολόγου Τερέζ Μπρος, μόνο όσοι έχουν κάνει χρόνια εξάσκηση στη yoga έχουν την ικανότητα να μειώσουν τους καρδιακούς παλμούς και τη ροή του αίματος, μέσω του ελέγχου της αναπνοής και της αυτοσυγκέντρωσης.
Μπορεί η Yoga να γίνει επικίνδυνη για την υγεία μας;
Η σκοτεινή πλευρά της yoga περιλαμβάνει από μικροτραυματισμούς των μυών μέχρι και σοβαρές εγκεφαλικές βλάβες. Οι επικίνδυνες asanas που απαιτούν στήριξη όλου τους σώματος στο κεφάλι, στους αγκώνες και στον αυχένα, καθώς επίσης και αυτές που απαιτούν την στροφή του λαιμού 90ο αυξάνουν τις πιθανότητες κινδύνου για σοβαρό τραυματισμό καθώς από τον αυχένα και τον λαιμό περνούν πολλές σημαντικές αρτηρίες (π.χ. οι καρωτίδες), όπως επίσης και από τη σπονδυλική στήλη.
Η λύση είναι η πολύ προσεκτική και σωστή επιλογή δασκάλου διότι πολλοί από αυτούς έχουν ελλιπή εκπαίδευση ενώ άλλοι νομίζουν ότι έχεις την ίδια ευλυγισία με τους ίδιους! Χωρίς να είσαι ανταγωνιστική λοιπόν και χωρίς υπερεκτιμήσεις των δυνατοτήτων σου, μην «πιέζεις» το σώμα σοτ να κάνει κάτι που αρνείται να εκτελέσει αποφεύγοντας έτσι τους τραυματισμούς.

Ευχαριστούμε την κ. Χριστίνα Μαυρίδου, καθηγήτρια φυσικής αγωγής – personal trainer.

Πηγή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Loading...

Leave a Reply