Θέλετε ρύζι με τις μισές θερμίδες; Μαγειρέψτε και σερβίρετέ το με αυτόν τον τρόπο

ΚΟΥΖΙΝΑ, ΜΥΣΤΙΚΑ

Αγαπάτε το ρύζι αλλά ανησυχείτε για το βάρος σας; Τα καλά νέα είναι ότι οι επιστήμονες ανακάλυψαν πρόσφατα έναν τρόπο για να μειώσουν τις θερμίδες του μέχρι και 60%,απλά με τον τρόπο που μαγειρεύεται.

Το ρύζι είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές φαγητό σε πολλές κουζίνες σε όλο τον κόσμο αλλά και στη χώρα μας. Έχει την ικανότητα να συνδυάζεται καλά με πολλές διαφορετικές γεύσεις και υφές αλλά, δυστυχώς για μας, ένα φλιτζάνι ρύζι περιέχει περίπου 200 θερμίδες, οι περισσότερες από τις οποίες είναι σε μορφή αμύλου, μετατρέπονται σε ζάχαρη και στη συνέχεια σε λίπος στο σώμα. Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι υπάρχει μια εύκολη λύση που μπορεί να το κάνει πιο υγιεινό.

Έρευνα έδειξε ότι το ρύζι που μαγειρεύεται με ένα κουταλάκι του γλυκού λάδι καρύδας και στη συνέχεια ψύχεται για 12 ώρες μειώνει σε περισσότερο από το μισό τις θερμίδες που απορροφώνται από τον οργανισμό. Η αλλαγή παραμένει ακόμα και αν ξαναζεσταθεί. Οι ερευνητές του College of Chemical Sciences στο Colombo, της Σρι Λάνκα, πιστεύουν ότι απλά αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο μαγειρεύεται το ρύζι θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της επιδημίας της παχυσαρκίας.”Επειδή η παχυσαρκία είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα υγείας, ειδικά σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, θέλαμε να βρούμε λύσεις που να βασίζονται στα τρόφιμα”, δήλωσε ο Δρ Sudhair James, ένας από τους ερευνητές.”Ανακαλύψαμε ότι η αύξηση των συγκεντρώσεων του ανθεκτικού αμύλου (RS)στο ρύζι ήταν ένας νέος τρόπος προσέγγισης του προβλήματος”.

Συνήθως οι αμυλούχοι υδατάνθρακες στο ρύζι διασπώνται στο λεπτό έντερο όπου γίνονται γλυκόζη και τελικά αποθηκεύονται ως λίπος. Ωστόσο, το μαγείρεμα του ρυζιού με ένα κουταλάκι του γλυκού λάδι καρύδας, και στη συνέχεια η ψύξη του για 12 ώρες φαίνεται να κάνει τους μισούς από τους υδατάνθρακες μη-πέψιμους, περνώντας τους με αυτό τον τρόπο μέσα από το σώμα χωρίς να γίνονται λίπος.”Αφού το σώμα σας μετατρέψει τους υδατάνθρακες σε γλυκόζη, το καύσιμο που απομένει μετατρέπεται σε ένα πολυσακχαρίτη υδατάνθρακα που ονομάζεται γλυκογόνο”, πρόσθεσε ο Δρ. James.”Το συκώτι και οι μύες σας αποθηκεύουν γλυκογόνο για ενέργεια και το μετατρέπουν σε γλυκόζη κάθε φορά που το χρειάζονται. Το ζήτημα είναι ότι η περίσσεια γλυκόζης που δεν μετατρέπεται σε γλυκογόνο καταλήγει να μετατραπεί σε λίπος, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολικό βάρος ή παχυσαρκία”.

Η ομάδα πειραματίστηκε με 38 είδη ρυζιού από τη Σρι Λάνκα, αναπτύσσοντας έναν νέο τρόπο μαγειρέματος που αύξησε το περιεχόμενο του ανθεκτικού αμύλου του ρυζιού. Στη συγκεκριμένη μέθοδο, πρόσθεσαν ένα κουταλάκι του γλυκού καρύδας σε βραστό νερό. Στη συνέχεια, πρόσθεσαν μισό φλιτζάνι ρύζι. Το έβρασαν σε χαμηλή φωτιά για 40 λεπτά, αλλά θα μπορούσε να το βράσει κανείς και για 20-25 λεπτά, σημειώνουν οι ερευνητές. Κατόπιν, το ρύζι ψύχθηκε για 12 ώρες. Αυτή η διαδικασία αύξησε το μη-πέψιμο άμυλο κατά 10 φορές για το παραδοσιακό, μη εμπλουτισμένο ρύζι. Είναι μια μέθοδος που έφερε αποτελέσματα επειδή το έλαιο καρύδας εισέρχεται στους κόκκους αμύλου κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος, αλλάζοντας ουσιαστικά την αρχιτεκτονική του έτσι ώστε να μην επηρεάζονται πλέον από τα πεπτικά ένζυμα. Έτσι απορροφώνται από το σώμα λιγότερες θερμίδες.”Η ψύξη για 12 ώρες θα οδηγήσει στον σχηματισμό δεσμών υδρογόνου μεταξύ των μορίων αμυλόζης έξω από τους κόκκους ρυζιού που το μετατρέπει επίσης σε ανθεκτικό άμυλο”, προσθέτουν οι ερευνητές και δηλώνουν ότι το επόμενο βήμα θα είναι η ολοκλήρωση μελετών με ανθρώπους που θα συμμετέχουν στην έρευνα ώστε να μάθουν ποιες ποικιλίες ρυζιού μπορεί να ταιριάζουν καλύτερα στη διαδικασία μείωσης των θερμίδων. Η ομάδα θα ελέγξει επίσης εάν άλλα έλαια εκτός από την καρύδα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι το ξαναζέσταμα του ρυζιού μπορεί να προκαλέσει τροφική δηλητηρίαση. Ωστόσο, εάν το ρύζι ψύχεται γρήγορα και δεν αφήνεται σε θερμοκρασία δωματίου, είναι ασφαλές. Το ρύζι θα πρέπει επίσης να διατηρείται μόνο για μια ημέρα και να μην ξαναζεσταθεί περισσότερες από μία φορές.

Πηγή: itrofi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Loading...

Leave a Reply